Veelgestelde vragen & de antwoorden

Lees hieronder de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem even contact met ons op, we helpen je graag.

 

Wij leveren met heel veel plezier kleinschalige persoonlijk kraamzorg tussen arnhem en nijmegen, Staat jullie woonplaats hier niet bij en je wilt wel kraamzorg via ons ontvangen?  Neem dan gerust contact met ons op, alles valt te bespreken!

  Deze reactie kan soms voorkomen en dan is de oplossing om de data’s op zijn amerikaans in te vullen.  Wat betekend eerst het jaartal dan de maand en als laatste de dag jjjj-mm-dd. Lukt het daarna nog niet niet, mag je altijd een copy sturen met alle beantwoorden vragen via ons mailadres dan voeren wij het voor jullie in.

Deze bestel je eenvoudig tijdens de intake. De spullen worden gratis bij je thuisbezorgd op een datum die jouw uitkomt en later weer opgehaald. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Het kraampakket krijg je als je aanvullend verzekerd bent van de verzekeraar. Mocht dit niet het geval zijn kun je hem zelf aanschaffen of bestellen tijdens de intake via Medipoint. Hier zijn dan wel kosten aan verbonden.

Dit is afhankelijk van de indicatiestelling. Tijdens het intakegesprek wordt het aantal uren kraamzorg vastgesteld door jullie kraamverzorgende. De basiszorg biedt 49 uur kraamzorg bij borstvoeding en 45 uur bij flesvoeding. Bij aanvang of tijdens de kraamperiode kan dit aantal uren worden bijgesteld, doordat je situatie op dat moment anders is dan verwacht.

Als het goed is heb je al contact gehad met je kraamverzorgende omdat de bevalling zich aankondigde. Als je bevallen bent en weet wanneer je naar huis mag bel je ons, telefoonnummer van je kraamverzorgende of 026-3254784 / 06-86117407. Je kunt ons 24 uur per dag 7 dagen per week bereiken. Je kraamverzorgende start indien nodig ook ’s avonds of ’s nachts de zorg op.

Dat klopt. Wij zijn een klein team samenwerkende zelfstandige kraamverzorgenden. En willen nog geen contracten met zorgverzekeraars. Maar wij kunnen wel werken vanuit alle zorgverzekeraars omdat wij een hele goede samenwerking hebben met 2 landelijke kraamzorg organisaties. Na jullie aanmelding zullen wij jullie onderbrengen bij een van hen. Zij hebben contracten met alle verzekeraars. Zonder extra kosten voor jullie.De zorgverzekeraar wil graag geïnformeerd worden over de kraamzorgorganisatie waar de inschrijving heeft plaatsgevonden.  Zoals gezegd: sommige verzekeraars willen graag dat je eerst hen belt, maar eerst aanmelden via aanmeldformulier en hen dan informeren is absoluut meer dan voldoende. Dát garanderen wij.

Onze vraag is dat je een rommel berichtje geeft aan je kraamverzorgende zodra er tekenen zijn dat je bevalling gaat beginnen. Daarna geeft de verloskundige aan wanneer het tijd is om te bellen naar je kraamverzorgende. Het telefoonnummer dat je moet bellen word bekend gemaakt tijdens de intake. Tot die tijd kun je altijd contact opnemen met ons.

Bij problemen en vragen kun je je eigen kraamverzorgende 24 uur per dag bellen, of je neemt contact op met je verloskundige.

Bij de eerste indicatiestelling, tijdens het intakegesprek, worden extra uren kraamzorg berekend, indien je een tweeling verwacht. Na de ziekenhuisopname vindt er een herindicatie plaats en kan het aantal kraamzorguren worden aangepast aan je situatie. Daarnaast kun je altijd zelf extra kraamzorguren inkopen tegen het geldende uurtarief.

Afhankelijk van wanneer je naar huis komt. Heb je zo ie zo nog recht tot en met de 8e kraamzorg dag recht op kraamzorg daarnaast geldt het landelijk indicatie protocol. Er worden extra uren kraamzorg berekend, indien je baby met een keizersnede geboren wordt. Na de ziekenhuisopname vindt er een herindicatie plaats en kan het aantal kraamzorguren worden aangepast aan je situatie. Daarnaast kun je altijd z

 

elf extra kraamzorguren inkopen tegen het geldende uurtarief.

Eerst even

KENNISMAKEN?

KRAAMZORG LINGEWAARD
Kamervoort 3a
6687 LA Angeren
026-3254784 / 06-86117407
info@kraamzorglingewaard.nl
[contact-form-7 id=”1489″]